Föreningen

Stockholm Kiteboard

Den idella föreningen Stockholm Kiteboard verkar för att organisera kitesurfare i främst Stockholm men medlemmar från andra regioner är även välkomna. Vi vill vara en kontaktpartner för att etablera kitesporten i regionen och för att skapa och behålla goda relationer med markägare och allmänhet i utövande av vår sport.

Kitesurfing har blivit den senaste flugan och fler och fler utövare ansluter sig vilket vi naturligtvis tycker är väldigt roligt. Detta ställer också krav på att vi som utövare tar vårt ansvar och utövar sporten på ett säkert och ansvarsfullt sätt så allmänheten sällan känner till de faror som kan finnas i samband med utövandet.

Vi hoppas att ni som är nyfikna på sporten kontaktar oss för att få mer information och om du ser en kitesurfare på stranden så var inte rädd att gå fram och prata med oss. Ett tips är dock - närma er oss när vi har landat kiten på stranden så kan vi svara er mycket lättare.

Lättast når du oss genom att maila: info@stockholmkiteboard.se

Väl mött under 2018!

Presentation av styrelsen 2020-2021

Ordförande: Robin Larsson

"Jag har kitat sen 2010 och jag hoppas fler börjar då det är nått ingen bör missa!"

Ledmot Daniel Fagerberg

Kassör: Torkel Danielsson(bild är på gång)

Ledarmot Webb: Bosse

Ledamot: Magnus Lundin

-------------------

Surfat sen 2004 och har hunnit provat det mesta kitebranschen har att erbjuda.

Har en passion för  Freestyle/Wakestyle.

Kontaktuppgifter:

Generell kontakt: info@stockholmkiteboard.se